Založ si blog

Biznis cvikla

Čítať je niekedy nebezpečné! Asi. Čítam: „cvikla je elixír mladosti“. Ó! Zbystrím zrak a čítam ďalej: cvikla má liečivé účinky pri nadváhe, problémoch s pečeňou a obličkami, prevencii proti rakovine, liečbe chrípky a nachladnutia … , obsahuje meď, zinok, jód, vitamín E, vlákninu, draslík, horčík, vápnik a kremík …

Ešte netušiac, že cvikla mi okrem iného nahradí aj hodinu denne vo „fitku“, prechádzam plynule k receptom. A to som nemala robiť, … nechala som sa zlákať na jeden šalát, na čom by asi nebolo nič zvláštne, keby tú cviklu bolo v obchodoch dostať. „„Živú“ cviklu nemáme!“

Íha, žeby úzkoprofilový tovar? Fajn, tak konečne nejaká zmena v tomto unavenom štáte!“, čo sa mi síce nechce veriť, ale pre istotu sa o tom idem presvedčiť aj do ďalšieho hyper/mega/supermarketu. To isté. Nič!  „Keď nič, tak nič, kúpim aspoň orechy.“ Do šalátu, pochopiteľne. „Nemáme!“ Veru, ani „obyčkové“ vlašské orechy bežne nemáme. Čo už? Budem si musieť „vymyslieť“ iný recept.

Ale keď tak teraz rozmýšľam nad tým mojim cviklovým problémom, myslím si, že cvikla i orechy nemôžu byť až také náročné na pestovanie. Cvikla je vlastne repa a my s repou musíme mať pestovateľské skúsenosti, keď sme tu mali donedávna 5 cukrovarov, aj keď teraz, tuším, nemáme už ani jeden. A navyše, cviklu nám z poľa nikto neukradne, nedá sa jesť iba tak, bez úpravy a ďalšieho množstva dochucujúcich ingrediencií.

Orechy detto. Iba vysadiť orechový sad a čakať na úrodu. Uznávam, že potom dva – tri týždne strážiť, aby bolo čo pozberať, ale to nemôže byť ani nákladné, ani prácne. Neviem, možno sa mýlim.

A možno ani nie. Možno tým iba inšpirujem nejakých poľnohospodárov, aby vyplnili túto „dieru“ na trhu. Cvikla, zdá sa, je momentálne „in“. Aj orechy. Neviem, ako vám, ale mne to príde  smiešne, že ich dovážame z iných štátov, či dokonca kontinentov.  

P.S.: dnes som tú cviklu konečne zohnala. Za dve stredne veľké buľvy som zaplatila 2 eurá. No povedzte, nieje cvikla dobrý biznis?

280_mediumorechy

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Josep Borrell

EÚ pracuje na rozšírení sankcií voči Iránu po jeho útoku na Izrael

16.04.2024 21:21

Návrh verejne podporilo Nemecko, Francúzsko a niekoľko ďalších členov EÚ. Súhlas s ním vyslovil aj šéf zahraničnej politiky EÚ Borrell.

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 390857x
Priemerná čítanosť článkov: 5076x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy