Založ si blog

Tento štát nemá všetkých päť pohromade! Poburuje vás to? Mňa desí!

Vďaka pán Javůrek! Brisknejší a trefnejší článok o aktuálnej situácii na Slovensku som  na týchto stránkach ešte nezaregistrovala. Priznám sa, po jeho prečítaní ma prepadli dosť skľučujúce pocity, najmä pocit vlastnej bezmocnosti, ale aj predtucha neutešenej budúcnosti. Aj podľa mňa to ide v tomto štáte od desiatich k piatim. A nádej žiadna, lebo keby sa aj hneď našiel niekto chrabrý, ktorý by sa pokúsil vyviesť nás z tohto marazmu, tak je podľa mojej mienky vopred odsúdený na „ukameňovanie“ demagógiou politikov a ich prisluhovačov.

Trefne ste napísali, ako bravúrne narábame s demagógiou. Ľudia sú ňou dennodenne zastrašovaní. Máte pravdu: Na Slovensku vás totiž ihneď niekto obviní z demagógie. A čosi také sa u nás považuje za oveľa väčší hriech, než ako keď ukradnete sto miliónov zo štátneho, za úplatok predáte developerom hoci aj záhradu detského domova, alebo budete schvaľovať zákony ušité na mieru kšeftom svojich kamarátov a rodiny. Za demagóga vás označia, keď sa vám nepozdáva, že o spôsobe a čase vašej liečby pomaly nerozhoduje váš lekár, ako skôr anonymní cifršpióni z poisťovne.“

Ale podľa mňa za demagóga nás označia aj vtedy, keď si povzdychneme nad tým, že tento štát nebude celkom v poriadku, keď za prioritu považuje „nákup nového odpočúvacieho zariadenia“ a nie riešenie otázky školstva, zdravotníctva, či sociálnych služieb, ktorých problémy, mimochodom, sám spôsobil.

Všetky doterajšie vlády, vrátane tej súčasnej hromadia jeden problém za druhým. A tak, ako vo svojom článku píšete, „Politici, ktorí nám dnes vládnu, ukazujú, že sa za ostatné roky nič nové nenaučili a naučiť ani nechcú. Ešte pred rokom by to bolo iba poburujúce. Teraz to už začína byť desivé.“  

Áno! Desivé, pretože „V hromadení zlých, nekompetentných, či aspoň čudných rozhodnutí sú si naše vlády vzácne rovné. Pravda, niektoré sú si „rovnejšie“. Najmä tie, ktoré vedia lepšie narábať s demagógiou, s ktorou sa asi v tomto štáte naozaj nedá nič robiť, lebo „demagógia technokratov má (naj)tuhší korienok.“

Čo ja vidím v tomto štáte za úplne najhoršie, ste Vy opísali úplne exelentne: „Najhoršie je, keď na každú správu o tom, čo bude zasa drahšie a ktorú službu štát občanom v rámci šetrenia vypovie, pripadnú najmenej dve ďalšie informácie o tom, kto si kde zase zo štátneho zlepšuje svoj osobný blahobyt alebo kto z vlády s ktorým politickým kamarátom zase podpisuje zvláštne zmluvy.“ 

 

 

Ak ste mnou komentovaný článok Petra Javůrka „Ceny rastú, ale vy mlčte“ z 27. mája 2011 ešte nečítali, môžete tak urobiť tu: http://nazory.pravda.sk/ceny-rastu-ale-vy-mlcte-076-/sk-nkom.asp?c=A110527_205115_sk-nkom_p23  

  

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391263x
Priemerná čítanosť článkov: 5081x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy