Založ si blog

Slovensko. Krásna krajina, v ktorej sa nedá žiť!

Slovensko je krásna krajina a nech je v nej život akokoľvek ťažký, navždy ostane jediným miestom pre môj život. Až donedávna som vôbec neuvažovala nad politikou, nad chudobou, nad zúfalstvom a beznádejou ľudí, nad zvyšujúcimi sa počtami samovrážd a už vôbec nie nad zvyšujúcim sa počtom psychických ochorení. Načo aj, nebol dôvod, veď som vo svojom okolí nezaznamenávala nič alarmujúce. Nič! Až donedávna, lebo v poslednej dobe už zaznamenávam všeličo.

Všeličo, ale nad tým všetkým stojí a kraľuje, že ľudia  o s p r o s t i e v a j ú. Viem, ten výraz sa niekomu bude zdať až príliš pejoratívny, ale ako mám nazvať všetko to, čo dennodenne vnímam, vidím i počujem?  

Roky sa zabávame na tom, ktorý z politikov má drahšie hodinky, väčšiu vilu, krajšiu ženu, vyššie konto, či „drbnutejšie“ fúzy alebo ktorá celebrita odhaľuje krásne oholený „venušin pahorok“, či nové silikóny v šatách od nejakého uleteného „homoša“. Roky vedieme pomyselnú vojnu o našu politickú „superstar“ a štve nás, že náš favorit momentálne ťahá za kratší koniec.

Roky si nevšímame, že náš sused možno nemá na lieky, ba čo horšie, možno sa na tom  bavíme, že dobre mu tak. Roky nás nezaujíma nič naokolo, iba vlastný konzum, vlastný mamon, vlastné ego, vlastná prestíž, vlastné neviem čo. Nič naokolo nevidíme, nepočujeme. Nechceme! Znevažujeme všetko a všetkých, žijeme iba vo vlastnom egocentrizme, vo vlastnej pomyselnej genialite a v vlastnej povrchnosti.

Raz na to doplatíme! Ale koniec koncov, my už na to doplácame! Ako inak nazvať výsledky prieskumu „Better life index“, ktorý predstavila Organizácia pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD), podľa ktorého je Slovensko krajina, kde sa žije najhoršie? http://www.oecdbetterlifeindex.org/#/11111111111   http://hnonline.sk/ekonomika/c1-52068220-idealne-miesto-pre-zivot-slovensko-je-na-chvoste

V otázke zdravia sme úplne na poslednom mieste zo všetkých hodnotených štátov a to nielen pre nízku priemernú dĺžku života, ale aj negatívne subjektívne hodnotenie zdravotného stavu samotnými obyvateľmi. Možno viete, možno nie, ale psychiatrické poruchy sú na Slovensku treťou najčastejšou príčinou invalidizácie a sú príčinou 40% všetkých chronických ochorení.

„Osprostievame“. Viem pejoratívum je príliš hanlivé a nieje možno namieste. Žije sa nám ťažko a našej psychike zákonite dáva zabrať nízka úroveň našich príjmov i  vysoká nezamestnanosť. Potvrdil to aj spomínaný prieskum. Každý prieskum niečo potvrdí, raz, že zaostávame, raz, že sa nemáme dobre, raz, že je niečo iné „zhnité“ v tej našej krásnej krajine.

A stačilo by málo, vyjsť z vlastnej ulity a všimnúť si svet. Preto skúsme za každým koho hodnotíme, o kom hovoríme, o kom rozhodujeme, hľadať „iba“ Človeka. Život sa tým určite zlepší a my sa už nebudeme musieť hanbiť za „nastavené zrkadlo“, ktoré ukazuje, že sa tu nedá dôstojne žiť.  

 


 

Krásny príklad, ako čudne sa pozeráme na tento svet. Ja, ja, ja, … iba ja a moje ja. A problém iných zapadne prachom a pachom obnoseného kostýmu, veci pre život absolútne nepodstatnej!  


 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391314x
Priemerná čítanosť článkov: 5082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy