Založ si blog

Cigáni nejdú do neba … ale na nervy

Minulý týždeň som v jednom svojom komentári pod blogom pani Závackej napísala, že sa chcem na týchto stránkach venovať „cigánskej problematike“. Nie žeby som nemala inej roboty, ale „cigáni“ mi v posledných dňoch, z rôznych dôvodov, začali akosi sami od seba chodiť po rozume.

Tých dôvodov je naozaj viacero a ja v tejto chvíli ani neviem, ktorým skôr začať. Či tým, ako ma dnes v jednom z bratislavských „Baumaxov“ obsluhovali dvaja veľmi ochotní a sympatickí „cigáni“,  či tým, že naša rodina si „na diaľku“ adoptovala dospelého „cigána“, ktorému materiálne vypomáhame alebo tým, že štát v agende o tejto komunite (menšine?) robí, podľa môjho názoru, jednu systémovú chybu za druhou.

A keby len štát! V tejto „téme“ majú mnohí kus masla na hlave. Poniektorí preto, že hlúpymi rozhodnutiami vyhodili a vyhadzujú peniaze „hore komínom“, poniektorí preto, lebo na tejto „téme“ iba parazitujú, prípadne sa na nej obohacujú a poniektorí preto, lebo túto „tému“ zľahčujú … a v neposlednom rade … poniektorí preto, lebo sa tejto témy boja, či dokonca štítia.

Tak teda kde začať? Začnem trochou humoru, ku ktorému ma inšpirovala debata pod článkom http://spravy.pravda.sk/zmeny-v-davkach-v-hmotnej-nudzi-vystacia-na-jedno-teple-jedlo-denne-1d2-/sk_domace.asp?c=A110325_153000_sk_domace_p23 a v tej debate komentár tohto znenia:

„Moja milá Nicholsonová cigánom keď zoberiete tak budú ešte viac kradnúť a to bez výčitiek svedomia, lebo ak majú zdochnúť tak to radšej budú kradnúť . Prinajhoršom sa dostanú do basy kde už bude o nich postarané. … vrah alebo zlodej dostane v base 3x jedlo bez toho aby musel robiť. Na práci sa zúčastňuje ak sa nudí alebo si chce privyrobiť.“

 

A veru tak! „Cigán“ nieje hlúpy, je vynaliezavejší viac, než si myslíme. Ale veď posúďte sami:


 

 

Keď sa nad tým zamyslím, tak neviem, či táto zmena v poskytovaní sociálnych dávok je systémovým opatrením. Podľa mňa ním nieje. Jednak poškodí mnohým „nerómom“, ktorí sa napríklad na sklonku svojej pracovnej kariéry, tesne pred dôchodkom, dostanú do „sociálnej siete“, ale nielen im, možno aj ovdovelým matkám, ktoré sa starajú o malé deti a nemajú šancu sa zamestnať.

Nechcem byť zlým prorokom, ale ak obmedzíme dávku na jedno jedlo denne, tak väčšina Rómov bude hľadať cestu k svojej obžive cez väzenie, kde im okrem troch jedál denne zaplatíme aj oblečenie, ubytovanie a hygienu.

Na jednej strane tabuľkovo vykážeme, že sme ušetrili a na strane druhej minieme dvakrát toľko. To, že uškodíme nevinným, tak to nám asi prekážať nebude. Veď prečo by malo? Veď čo nás je po nich?  

 

Pokračovanie nabudúce …

… ale, aby ste nepovedali, že tento blog je smutný, tak k nemu pridám ešte jeden vtip 🙂 

http://motoride.sk/?P=phorum&tema=offtopic&tid=46808&p=2 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391525x
Priemerná čítanosť článkov: 5085x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy