Založ si blog

Cigáni nejdú do neba … ale ukazujú, akí sme sprostí a neschopní

„Máme tú smolu, že s nimi musíme žiť a pokiaľ ich ako tak nescivilizujeme, tak na to onedlho doplatíme. Potom nám už nepomôže ani granát, ani „hlava v piesku“. Ak, tak iba pre náš vlastný „odchod z tohto sveta“.“ Tento komentár som napísala k debate pod mojim predchádzajúcim blogom http://debata.pravda.sk/debata/blog-anaj-257-2011-06-22-cigani-nejdu-do-neba-ale-na-nervy/ ako memento, aby sme si uvedomili, že cigánsky problém je obrovský a týka sa nás všetkých, či sa nám to páči alebo nepáči. Aj keď … s tým „všetkých“ som si v tejto chvíli nie celkom istá.

Cigánsky“ problém sa zjavne netýka našej vlády, nášho parlamentu, našej spravodlivosti a našej polície. Je až do neba volajúce, že už celé mesiace riešia iba prízemné problémy nedôležité pre život nás, piatich miliónov obyčajných ľudí v tomto štáte. 

Skúste sa opýtať rodiny Dobrovodských z Malaciek, či ich zaujíma aké odpočúvacie zariadenie bude využívať naša SISka. Alebo sa ich opýtajte, či sú celí vzrušení od radosti nad tým, že náš parlament po trápnych ôsmych mesiacov zvolil generálneho prokurátora, ktorý sám o sebe vyhlásil, že jeho voľba bola v súlade s právom tohto štátu a pritom každý študent práva by na tú voľbu povedal, že nebola s kostolným poriadkom.

Opýtajte sa rodiny Dobrovodských z Malaciek alebo hociktorej inej rodiny na Slovensku, ktorá žije v bezprostrednej blízkosti „cigánov“, či sa tešia tomu, že koalícia rieši, ako v parlamente nerobiť chaos http://spravy.pravda.sk/koalicia-riesi-ako-v-parlamente-nerobit-chaos-fn9-/sk_domace.asp?c=A110622_194104_sk_domace_p23

 

Na vašom mieste by som to však radšej neriskovala. Neriskovala z jednoduchého dôvodu, aby nevznikol ďalší masaker typu „Devínska nová ves“, ktorý rómski predstavitelia pomenovali, ako krízu vzťahov, za ktorú pochopiteľne môžeme, ako inak, my, „bieli“, lebo sme neprispôsobiví. http://spravy.pravda.sk/romovia-masaker-bol-konanim-ktore-prerasta-do-krizy-vo-vztahoch-p8a-/sk_domace.asp?c=A100901_200404_sk_domace_p58

 

Píšem tento článok a rozmýšľam, ako by som jednala ja v situácii rodiny Dobrovodských z Malaciek. http://spravy.pravda.sk/v-malackach-nepomohol-ani-lipsic-susedsky-spor-sa-moze-skoncit-zle-1df-/sk_domace.asp?c=A110620_105046_sk_domace_p12 Som zmätená, lebo nič slušné, mi v tejto chvíli nenapadá. Všetky prívlastky od neschopného a neľudského padajú na hlavu ministrov Lipšica a Žitňanskej a aj keď ja nezvyknem priať niekomu niečo zlé, tak týmto dvom prajem niekoľkodňový pobyt u „cigánskych“ susedov Dobrovodských. Možno by im tento pobyt otvoril oči i kamenné srdcia. Aj keď, ktovie? U týchto dvoch jeden nikdy nevie. Neviem ani ja, ale myslím si, že keď neurobia nejaké opatrenia, tak nemajú žiadne morálne, ani ľudské právo zastávať svoje terajšie pozície.

P.S.: pôvodne som chcela ďalší diel svojho „cigánského“ seriálu blogov venovať inej téme nášho „nažívania“, ale to, čo som dnes videla na stránkach Pravdy o súžení rodiny z Malaciek mi zobralo všetku energiu na hľadanie rovnováhy v rómskych vzťahoch v našom „cintľavom“ štáte.

 

Pre vás, ktorí ste vydržali čítať tie moje neveselé riadky až do samého konca pripájam malú upútavku na ďalší diel „cigánskych reálií“. Viem, vtip po tejto nervy drásajúcej téme sa môže zdať ako niečo za vlasy pritiahnuté, ale ja som si musela v rámci ochrany svojho duševného zdravia preladiť emočnú úroveň. Ak chcete, prelaďte si aj vy tú svoju. 

Vtip síce nesúvisí priamo s témou „cigáni“ (leda že si otočíte „osoby a obsadenie“), je o policajtoch, ktorí zavše môžu za naše „cigánske“ problémy, lebo ich nerešia vtedy a tam kde je to treba. Mňa tento vtip veľmi pobavil. Verím, že rovnako tak pobaví aj vás. Pekný víkend 🙂 

                                 

                                                            

Ale aby sme nezabudli na vážnosť pôvodnej témy, tak ešte malé foto o tom, ako si poniektorí „cigáni“ krátia dlhé chvíle a vyrábajú „svojské graffiti“:

                                               http://www.srandicky.biz/ciganske-graffiti-35193.htm

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Prezidentka povýšila a vymenovala troch generálov. Čaputová vyzdvihla ich pôsobenie v štruktúrach NATO

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Vít Rakušan

Rakušan: Migračný pakt nie je skvelý, ale nové pravidlá sú potrebné. Podľa Babiša klame

18.04.2024 15:12

Podľa Rakušana kým budú v ČR budú ukrajinskí utečenci, Česko bude mať v solidárnom systéme výnimku.

SR Čaputová LPR Zbierka Onkológia Deň Narcisov BAX

Žlté narcisy dodávajú nádej a pomáhajú, zbierku podporila aj prezidentka

18.04.2024 14:06

Vďaka podľa nej patrí dobrovoľníkom, ale aj všetkým, ktorí sa rozhodnú podporiť dobrú vec a prejavia tak solidaritu s onkologickými pacientmi.

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391046x
Priemerná čítanosť článkov: 5079x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy