Založ si blog

Ožeň sa, budeš šťastný jeden týždeň, zabi prasa, budeš šťastný jeden mesiac, stan sa včelárom, budeš šťastný celý život . . .

Este stale ma trapila strata preukazu Mladeho demokrata,chodil som smutny,zamysleny,uz sa ani sused nevladal na mna pozerat,uderil ma po pleci,az sa mi podlomili kolena a laskavo mi povedal:
-Len somar sa trapi takou talafatkou,bud rad, ze si ho stratil,lebo urcite by si nim nic neziskal.Casy su tazke,z demokratov sa vykluli bolsevici,kradnu,zbijaju a uz ani svojim nedaju.Pojdeme spolu na vinobranie,vsetko okostujeme a pozrieme sa,ako prekvitaju stare remesla!Opovaz si vziat mobil,nikto nas nesmie vyrusovat a nakoniec by ti ho nejaka remeselnicka so sedemdesiatsiedmimi suknami ukradla.Na kazdom podujati je ich najmenej tucet ,schovaj si peniaze ku mne, mna sa nikto neodvazi okradnut….zahromzil sused a z oci mu srsali blesky spravodlivosti.
Cestou na vinobranie sme stretli mnozstvo ludi,niektori si pred sebou tlacili voziky s tovarom a vercajgom,jeden nieslol v jednej ruke knihu velku ako telefonny zoznam,v druhej tlaciva zviazane spagatom.Hned som sa mu ponukol, ze mu pomozem.Dotycny mi podakoval a predstavil sa mi:
-Som Bolebruch Hromadka,v mojej poctivej skodovke mam este viac tlaciv,ak by ste mi pomohli porozdavat aspon cast,bol by som vam povdacny a prihovoril by som sa za vas u Pana.
Sused prevracal ocami,stracal trpezlivost,az mu nakoniec dosla a polozil otazku na telo panovi Hromadkovi:
-Ty si co za mamlasa????
-Som reprezentant Spolku atletov tela a duse,kozmopolita,apoliticky abstinet a v prvom rade tolerantny clovek…
-No dobre, ked ti tento tlk pomoze,za desat minut ho chcem vidiet pri prvom stanku,ale bez teba.Rozumel si mi?
-A vy ste kto,ako sa volate?
-V mojom mene sa skryva druh hriba!…odpovedal v inotajoch sused.
Reprezentant zbledol,schmatol tlaciva a utekal smerom ku skodovke.
Sused sa potesil, ze sme sa ho zbavili,prisli sme k prvemu stanku, hned rozkazal dve flase burciaku,kazdemu jednu.
-Nebudem za kazdy pohar stat v rade….rychle si z flase upil,odgrgol a okom praveho fajnsmekera skumal farbu moku.Z ampliona znela Lojzova:
-…v sobotu tam bezim v tricku
so sackom minat svoj plat,
v rade na tu krvavnicku
ako len dobre je stat,
vecer tam uz lezim v kricku
spievam a nemozem vstat….
Predierali sme sa medzi ludmi, v dialke som zazrel parazol so znackou Amstel,okolo parazolu stala kopa zvedavych ludi,isli sme sa pozriet aj my.
Pod parazolom stal vcelar,na hlave mal klobuk a na nom hustu sietku,v ruke zapaleny dymak….vyzeral ako svatec.Na voziku mal sklenaky medu,na stitkoch bolo napisane o aky druh sa jedna.Ako sa neskor ukazalo,nebol to iba svatec,ale aj basnik.Ked si dal klobuk so sietkou z hlavy dole,pozrel sa hlavne po zenskom obecenstve a hlasom sladsim ako lipovy med im zarecitoval verse neboheho Préverta.
Rozopol si kombinezu,stiahol si ju do pol tela, hned k nemu priskocila sporoodeta asistentka,natrela mu obnazene telo agatovym medom a prva okostovala kvalitu.Neskor vyzvala aj potencionalne zakaznicky.Po chvili si vcelar zbaveny medu prehodil cez plecia uterak s logom hotela Magnolia a isiel obsluzit zakaznicky,ktore vytvorili neuveritelne dlhu frontu….
Sused zostal nervozny,vo flasi uz nemal nic,ja som mal este polovicku.Nahlil sa k dalsiemu stanku,kupil si  flasu burciaku a ako skumal farbu moku,na provizorne zbitom podiu sa zacali schadzat clenovia spevokolu Dvanasti apostoli.Na dirigentovi bolo vsetko falosne,parochna,brada,iba fuzy boli jeho.Namiesto dirigentskeho stolika mal kecpult,uderil on palickou,pozrel sa znicujucim pohladom na apostolov a odstartoval zaciatok.Podla melodie to bola piesen od Judas Priest-Painkiller…text tvorilo pat slov,ktore apostoli opakovali do aleluja-Peniaze som zohnal vlastnou hlavou….
Apostoli spievali ako o dusu,jeden z nich spieval tak vrucne, ze ked padal z podia,stiahol so sebou aj dirigenta.Ako tam lezali,dirigent mu nadaval,buchnatoval ho,apostol si na hlavu sypal prach a horko nariekal.Ked prestal plakat,pobozkal svojho Pana a zakrical smerom k podiu:
-Bez prachu,v ktorom sa osvetli,bol by slnecny luc neviditelny….potom si padli obaja do narucia a sli opat na podium,jeden spievat,druhy dirigovat…
Sli sme dalej a ked som sa chcel pristavit pri stanku s marcipanovymi srdcami,sused mi doverne zasepkal:
-Ideme domov, telo mi zacalo vysielat iste signaly,bojim sa aby nebolo blato na ihrisku….
V dialke nakladal pan Hromadka do svojej poctivej skodovky material,ktory nestihol porozdavat,ked sme prisli k nemu,sused sa ho pekne spytal:
-Pocuvaj Reprezentant,odvezies nas domov,aspon ti bude veselsie…pan Hromadka sa uprimne potesil a ked sme sedeli v jeho aute,sused vyzvedal:
-Clovece si ty vobec zenaty?
-Este nie….
Susedovi vypadli z oci slzy ako hrach a ked sme sa s panom Hromadkom lucili,sused si ho pritisol na prsia ako syna a povedal mu, ze co nie je, jedneho dna sa celkom kludne moze stat…..
 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 389579x
Priemerná čítanosť článkov: 5059x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy