Založ si blog

Poviem vám zadarmo múdrosť, čo zjavil mudrc zdielny: „Ak sa na svet dívaš triezvo, chce sa ti opiť veľmi! “ (Pivovarov)

V schranke som si nasiel letacik so znenim:
POSLEDNA VECERA? MOZNO NIE … KED NAM NEBUDUTE SLIAPAT NA PATY A RADSEJ BUDETE KRACAT V NASICH SLAPAJACH.
VASA UNIA SOCIOPATOV.
DNES VECER V MODROM SIATRI NA SOMARSKOM VRCHU. VSTUPNE DOBROVOLNE. SPONZORI EXTRA VITANI.
 
Pozrel som sa do penazenky a rozhodol som sa, ze pojdem a dobrovolne nezaplatim ziadne vstupne, mozno to vykompenzuju sponzori, aj ked je ich ako safranu a aj ti nam uz prestali verit, tak to vysvetlil Ucitel.
 
V Modrom siatri bolo rusno, v strede bol velky stol, prestrety ako na svadbu, ktory sa skoro prehybal pod jedlami pripravenymi kucharmi aktivistu Lojza Spinu. Po lavej strane boli tri krize, na lavo bol na krizi pribity financmajter Niktos a na pravej podnikatel Ludvo. Kriz v strede bol prazdny. Za stolom sedeli trinasti ludia, v strede sedel Ucitel, okolo bedier mal pripevneny kus platna na sposob pampersky, na bosych nohach sa mu hompalali sandale, v akych chodili gladiatori. Z jednej strany sedel vysmiaty dvojnasobny predseda Mysiak, z druhej carovna Lucia s kyslym ksichtom. Mysiak bol dobre naladeny, popijal vino, carovna asi ocot. Gabo Okmas ako vzdy v skraboske, z ktorej na vsetkych pozeralo mrtve oko, mal pred sebou mesec s mincami a nevedel sa ich dopocitat.Obcas sa pozrel na svojho suseda Bublaveho, ci mu nejaku mincu nestopil. Vedla Bublaveho sedela Magduska Krotka v dobovom kostyme a k prsiam si tisla nepokojneho hranostaja. Ked sa jej ho nepodarilo utisit, nabrala do injekcie inzulin a pichla mu ho do brucha. Za maly okamih sa zviera vyvalilo horeznak a iskra v ociach mu zhasla. Magduska ho polozila do lona vedla sediacemu Janovi Baptistovi a vyexovala pohar vina. Hovorkyna v uniforme armadneho generala jej ho ihned doliala, aby nemusela pit sama.
 
Z drujej strany vedla carovnej Lucie sedel Tomas Krchnavy, ruky mal samy pluzgier. Narobila mu ich borovickou rozkokosena ombudsmanka Bukovska, ked mu na nich zakazdym zadusila vajgla. Vedla nej sedel Pavol Samrolkar, napchaval sa stropkovskymi klobasami s chrenom. Bujara ombudsmanka sledovala miznuce klobasy z taniera svojho suseda a ked sa nepozeral, ponorila ohorok cigarety do kopceku chrenu. Na konci stola sedli dvaja prognostici, analytici a politologovia v jedenej osobe-uderka z agentury B&K. Pred nimi lezali dopite flase rumu a prazdne plechovky piva. Z dialky posobili, akokeby sa prave vratili opaleni z Havajskych ostrovov, ktore navstivili v strede sezony.
 
Ucitel si okruzlal jablcko, rozdelil ho na styri casti, vykrojil z nich jadierka a rozvazne ich zjedol. Napil sa vody a obcerstveny s dojatim v hlase nas privital:
 
    – Drahi mladeznici demokrati, po poslednych prieskumoch sme dosli k poznaniu, ze Unia sociopatov stratila skoro polovicu volicov a to sa snazila agentura B&K viac ako inokedy. Realne vysledky su este horsie. Preto je celkom mozne, ze sa dnes vidime naposledy. Po novom roku sa naplno zapojime do predvolebnej kampane, ktora bude stat nielen majland, ale nas oberie o posledne sily a mnohych aj o vlastne rodiny. Tak to chodi, ked niekto politikou zije, ked je pre niekoho politika nadovsetko. Polozil som si ruku na srdce a spytal sa nasho duplovaneho predsedu diplomata Mysiaka, co mam este urobit, aby som mu dokazal, ze som jeho priazne hodny. Dlho rozmyslal a jedine,co ho napadlo, bola obeta, ktoru podstupil len jediny clovek na svete. Za nas vsetkych. Preto som sa rozhodol, ze mu urobim po voli a necham sa dobrovolne ukrizovat tu, medzi tychto lotrov. Vsetko ide podla planu, ten, ktory ma pribije na kriz bude demokrat Hromadka!
 
Ked to pocul pan Hromadka, okamzite zacal protestovat:
 
      – To odo mna nemozte ziadat, je to jednak proti mojej voli a potom, aj ked som clovek z dediny, vzdy som sa vyhybal fyzickej praci. Nikdy ma nenaplnala. Radsej sa vrtam v zivote inych ludi a najradsej citam pradive biblicke preklady …..
 
       – Hromadka, ak sa budes umarat zbytocnymi uvahami, o chvilu aj tvoje telo zacne vysielat signaly. Teraz potrebujes pevnu ruku a nervy. Chlapci, chytte mladeznika Hromadku a nalejte do neho flasku Egri Bikaveru. Mozno ho postavi na nohy a precisti mu mysel!
 
Pan Hromadka sa najskor zacal branit,ale ked videl presilu,podvolil sa.Ked do neho naliali vino, zacal sa citit tak,ako nikdy,S pocitom blazenosti si vypytal este jednu flasu a vyznal sa Ucitelovi zo svojich starosti a z poslednych sil sa chcel z neprijemnej ulohy vyzut:
 
      – Drahy Ucitel, aj ked som pravicovy demokrat, mam obe ruky lave, co ak ochvilu pribity na krizi steciete z krvi? Mam si to zobrat na vlastne triko?
 
       – Prestan matozit a srielat zboku Bolebruch …. poznas zakony prirody a zakon roznorodnosti???? Ak je v tebe pritomny co len kusok citu a cti …. nechas si pustit zilou a darujes mi krv!
 
Pana Hromadku obchadzli mrakoty a z poslednych sil sa pokusil vecne argumentovat:
 
           – Ucitel, mam vas rad ako svojho vlastneho otca, ale ved ani neviete, aku mam krvnu skupinu!?!?
 
Ucitel sa spokojne usmial a laskavym pohladom odmeni pana Hromadku:
 
           – Existuje nieco, co by som nevedel? My mame obaja rovnaku krvnu skupinu – ABeCe Rh negativ!
 
Kym Ucitel pozhanal klince, kladivo a trnovu korunu, pan Hromadka s velkou aktovkou minal v potacavom behu podstavec s gulou, co tu zanechali vojska neboheho Bonaparteho ….
 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

Pre požiar vo Výbornej prišli o strechu nad hlavou takmer dve desiatky ľudí

23.04.2024 10:13

Pri požiari štyroch jednoduchých stavieb sa nikto nezranil.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391519x
Priemerná čítanosť článkov: 5085x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy