Platení „rozoštvávači“, či diskutéri liečiaci si frustrácie a komplexy?

22. mája 2011, anaJ, Nezaradené

Poznáte prípad, v ktorom by bol niekto za neznášanlivé prejavy, znevažovanie, či vyhrážanie sa cez internetové diskusie odsúdený? Predpokladám, že väčšina z vás odpovedala nie. Nuž osobne ani ja nie, ale práve som sa dočítala, že v susednom Rakúsku i Česku už takýto prípad poznajú. Potešilo ma to, zvlášť preto, lebo v diskusiách po jednotlivými článkami sa často krát dočítam kadečo.

Nepoznám diskusie na iných portáloch, ale už zopár mesiacov sledujem diskusiu na tomto portáli a nemôžem sa zbaviť pocitu, že s diskusiou ako takou to v poslednej dobe ide dolu vodou. Urážky, osočovanie, znevažovanie, vysmievanie. Pre mňa je šokujúce poznanie, čoho sme v pomyselnej anonymite prezývok (nickov) schopní. Niekedy z toho ide strach, inokedy „iba“ pohoršenie. Zakaždým však otázka, prečo je tomu tak?

Nechce sa mi veriť, že niekto si tu kráti čas tým, aby niekomu ublížil, vysmial ho alebo ponížil. Aj keď, ktovie? Možno sú medzi nami takí, ktorí si tu „liečia“ svoje frustrácie a komplexy. Predpokladám však, že väčšina z nás tu hľadá iba rozptýlenie, či relax.

A možno nie. Možno sú medzi nami aj takí, ktorí tu zámerne „mútia vodu“, provokujú, politicky ovplyvňujú iných alebo sa inak angažujú.  Netrpím „paranojou“, ale podobnosť reakcií, štylistiky a gramatických chýb od jednotlivých „nickov“ je často krát zarážajúca, rovnako tak ich „vizuálna“ podoba dáva podozrenie, ako keby ich „generovalo jedno centrum“.

Čo si o tom myslíte vy?  

Krátko po zverejnení tohto blogu som objavila jeden článok na podobnú tému a myslím si, že by mohol zaujať aj vás. Mňa osobne prekvapil najmä preto, lebo som sa v ňom dozvedela, že v rámci politického marketingu „existujú brigádnici na rozpútavanie vášni“. 

http://kmotrdrobek.jex.cz/menu/archiv-clanku/ostatni/placeni-diskuteri