Kto sníva o moci, nech nechrápe nahlas . . .

13. októbra 2011, anaJ, Nezaradené

Prisiel som na Somarsky vrsok, modry siator rozoberali a ked som sa spytal pana, ktory na to dohliadal co a deje, dozvedel som sa, ze sa o hodinu  zacina pred Uradom vlady predvolebna kampan. Bezal som dole Mudronovou, aby som vsetko stihol. Pred Uradom vlady som zbadal svojich spoluziakov z kurzu Mladych diplomatov v modrych trickach, ako rozdavaju letaciky s predvolebnymi slubmi Unie sociopatov. Jeden mi vysvetlil, ze nefunkcne ministerstvo zahranicnych veci sa rusi a radoval sa, ze nebudeme musiet ist na mierove misie do Severnej Korey, Libye a na Kubu.
Pred Uradom vlady stal presne taky isty modry siator, ako na Somarskom vrsku. Pri vchode stal nas Ucitel v ruchu duchovneho a megafonom oznamoval:
   – Drahi obcania volici, pripravili sme vam Bozie narodenie v oktobri, namiesto Velkej oktobrovej revolucie v novembri. Kazdy, kto sa chce pozriet na cerstvo narodeneho Jeziska v jaslickach, svatu Pannu Mariu, svateho Jozefa, Archanjelov, Troch kralov, baranka so svojim Pastierom, si moze odo mna kupit vstupenku za 20 eur. V cene vstupeniek nie je zaratane konzumne, to si mozte v siatri kupit extra.
 
O chvilu sa pre Ucitelom utvoril rad, postavil som sa aj ja a za 20 eur som uvidel predstavenie, ake uz asi neuvidim do konca zivota. V strede siatra bola naaranzovana mastal. Vo svatej Marii som spoznal hovorkynu duplovaneho predsedu, bola oblecena v bledmodrom ruchu, nad hlavou mala gloriolu, prave dofajcila a vajgla zadusila o jaslicky. Sedela na kolenach Janovi Podrzkrucifixovi, ktoremu zverili ulohu tesara svateho Jozefa. Vedla jasliciek bola pohodena sekera a motorova pila, jaslicky boli este prazdne. Jednooky Archanjel Gabriel okoiducim oznamoval, ze Jeziska prave krmia a prebaluju. Druhy Archanjel Michal stal pred stankom a zapijal pivom cigansku pecienku. Okolo Jeziskovych rodicov pobehavali moriaci a baran so somarskymi usami, v Pastierovi som spoznal aktivistu Lojza Spinu. Ten sa hadal s majitelmi stankov, ktori mali na svojich uputavkach napisane Ciganska pecienka a ziadal, aby si chybu opravili. Majitel stanku, v tricku Che Guevaru, ktory mal na ruke vytetovanu hovorkynu, alebo morsku pannu, sa nahneval a vylial Pastierovi Lojzovi na hlavu vypeceny olej.
V tom uz do siatra vchadzali Traja krali. Baltazar Jozef Ceresna, Melicher Vladimir Chruni a Gaspar z Nikozie. Vo vreciach a truhliciach mali dary, iba ich nemali komu dat, Jezisko stale chybal. Zasiel som za Ucitelom a oznamil som mu, ze volici uz zacali hundrat, lebo Svata rodinka nie je kompletna. Ucitel zbledol, schoval si trzbu a listky do kutne a utekal so mnou za plentu, kde pripravovali Jeziska pre publikum. V Jeziskovi som spoznal duplovaneho predsedu Mysiaka, lezal na stole zakruteny do paplona, na hlave mal ruzovu kupaciu ciapku a carovna Lucia mu britvou holila fuzy. Ked sa jej to podarilo, strcila mu do ust cumel. Takto pripraveneho sme ho s Ucitelom odniesli do jasliciek. V tom sa z reproduktorov ozvala piesen Jingle Bells a do nej s prestavkami spieval Pastier Lojzo Podme bratia do Betlema …
Ludia zacali padat na kolena, kricali „Stal sa zazrak!“ a zborovo sa zacali modlit … V tom sa z jasliciek ozval plac Jeziska. Pozrel so sa a Ucitela, opieral sa  stanok s langosami. Po licach mu tieki slzy ako fazule. Rychlo si ich utrel, vysmrkal sa do kutne a raznym krokom zamieril k Trom kralom prevzat dary …