Pravda je iba jedna, preto ju može mať iba UČITEĽ!

21. decembra 2011, anaJ, Nezaradené
Drahy Ollmo,
 
uvodom mojho obsazneho listu prijmi odo mna tisic najsrdecnejsich pozdravov a tu najmilsiu spomienku na Teba a Tvoju uderku.
Mozno si prekvapeny, ze Ti pisem. Uplne obycajna posta je jedinym spojenim so svetom. Travim vianocne sviatky, kde inde, … ako na Velkonocnych ostrovoch? Nemam so sebou ani notebook, nechcem sa nicim rozptylovat, chcem iba oddychovat a prijimat dary prirody a domorodeho obyvatelstva …
 
Dlho som rozmyslal, kam pojdem, kde si prevetram svoju cistu a spravodlivu dusu. Dopocul som sa z nemenovanych pramenov, ze aj moj velky Vzor Augusto Pinochet v krucialnych momentoch svojho plodneho zivota odchadzal meditovat a naberat energiu prave sem.
Zijem tu ako skutocny pustovnik, zivim sa korienkami a tym, cim sa zivili vtaci, s ktorymi vedel komunikovat nebohy Frantisek z Assisi-insektami a cervikmi … volam to proteinove bomby!
 
Uz som sa stihol spriatelit s domorodcami, preto chodim vsade so spanielskym slovnikom. Hned prvy den som pred chatrc vytiahol moju rohozku s klincami a odety v bedernicku som zacal meditovat. Ako som upadal do stavu Nirvany, citil som, ze moje telo prestalo pocitovat zemsku pritazlivost. V tom sa okolo mna rozostupili miestni domorodci, zacali vydavat cudne zvuky a v rytme Lambady vyjadrovali svoju radost zo svojho objavu. Naposledy som taku radost v ociach videl sudanskym sudruhom, ked urobili z duplovaneho predsedu Mysiaka samana a zaroven vyhlasili dvojtyzdnovy statny sviatok.
 
Ked som prudko dopadol na rohozku, zacali sa smiat a boli radi, ze zijem. Vzali ma medzi seba, zaviazali mi oci, chceli ma milo prekvapit. Citil som, ze mi snimaju bedernicek a na bedra mi uvazuju nieco tazke. Cez hlavu mi navliekli tricko. Potom mi odviazali oci a zacali tlieskat. Jeden z nich mi podali cigatetu tlstu ako karlovarsky rozok, ked som ju vyfajcil, svet bol hned krajsi. Zacal som s nimi tancovat a na bedrach sa mi natriasala sukienka z bananov, aku mala svojho casu aj neboha Josephine Bakerova pri vystupeni v Olympii a z tricka sa na vsetkych usmieval Che Guevara …
 
Vecer som im so slovnikom vyrozpraval svoj zivotopis a v kratkosti pribeh o Maratovi. To ich natolko dojalo, ze vzali rohozku z klincami, hodili ju do Pacifiku a do chatrce mi podonasali rozne predmety, asi pozostatky po turistoch a velku zinkovu vanu. Na strozoku zbadali moj stary polaroid a chceli vediet, ako sa s nim naraba. Par som ich vyfotil a najviac sa im pacili fotky, ktore z neho okamzite vychadzali. V tom ma chytili, stiahli zo mna tricko a bananovu suknicku, na hlavu mi z bedernicka uviazali turban a do spinavej handry zabalili noz. Handru mi pritisli na prsia a obhadzali ma svojimi darmi. Z mojho zivotopisu pochopili, ze ja som slovensky Marat!
 
Jeden z nich, pravdepodobne technicky zdatny stisol spust a vysla z toho krasna fotografia, ktoru Ti drahy Ollmo s uderkou posielam.
 
 
http://www.productionmyarts.com/Images/arts-en-images/oeuvres-revisitees/mort-de-marat-abel-gance-1927.jpg
 
 
V kufri som mal zopar uvarenych vajec s velkonocnymi nalepkami, tie som rozdal domorodcom a prutovou metlou som ich vysibal. Pacili sa im stare slovanske zvyky a ja som bol rad, ze nasu kulturu ponukam aj tam, kde nas drahy minister zahranicnych veci nikdy nezavita.
Vy travite vianocne sviatky doma, daleko odo mna … nerobte si starosti! Ked si preluftujem telo a ducha, vratim sa na rodnu hrudu plny bodreho elanu a sily a hned po novom roku sa zapojim do prace, ktoru viem robit iba ja. S bonmotom, ktory je castou rozlusknuteho rebusu porazim na hlavu aj samotneho Fedora Flasika. To bude parada,ked na vsetkych bilboardoch Unie sociopatov bude text:
*
Z coho sa ziska najvacsi cisty zisk?
No predsa z najspinavsich penazi!
*
 
Drahy Olmo s uderkou, vy sa opatrujte, uzivajte si pritomne sviatky, posluchajte draheho admina, ktory sice prisnym, ale laskavym okom dohliada, aby sa z diskusneho fora nestal s prepacenim svincik;
 
S velkonocnym pozdravom svetu mier!
 
Vas Ucitel*