Pýtali sa ma, odkiaľ beriem tieto MYŠLIENKY . . . s hanbou priznávam, zohnal som ich vlastnou hlavou . . . ;-)

1. januára 2012, anaJ, Nezaradené
Bolo silvestrovske rano 2011, prave som si cital z Bromfieldovej – Ked nastali dazde, zazvonil telefon, nechal som ho dobre vyzvonit, lebo ten, kto zvoni najdlhsie, ten ma asi nieco naliehave a dolezite na srdci. Po chvili som ho zdvihol a zo sluchatka sa mi ozval hlas:

– To som ja drahy Ollmo, Phoenix, som pripraveny na misiu …..

Zostal som prekvapeny, ze sa rozhodol bez dlhsieho uvazovania a spytal som sa ho, ako ho najdem.

– To je jedno, akym smerom sa vyberies, aj tak ta nohy zavedu sem. Prid, cakam ta.

Dal som si na hlavu radionku, aj ked nahodou neprsalo a o chvilu som zastal pred domom s pootvorenymi dverami. Vosiel som dnu a za pianom sedel Phoenix ….

http://www.tattoo-house.ru/covers/01/tattoo01/depp006_rs.jpg

– Vitaj drahy Ollmo, ak hladas Ghosta, ten je ukryty na ruke medzi ostatnymi kerkami a nevie sa dockat, kedy sa vyberieme do terenu.

Sadol som si k nemu za piano, zahrali sme si stvorrucne Radetzkeho pochod a ked som mu vysvetlil, v com spociva ciel misie, videl som, ako si vsetko s matematickou presnostou uklada do mozgu. Hned som mal istotu, ze na nic nezabudne. Odisiel som domov, pockal som na Novy rok so svojou rodinou a priatelmi, rano som sa zobudil a nasiel som na stole spravu:

PREPIS ROZHOVOROV V LOKALITE VAZOVOVA – KAUZA PAVIAN / Zaznamenane Phoenixom 1. 1. 2012
Ghost vchadza do budovy na Vazovovej. Ja zatial sedim na parapete a sledujem ludi v miestnosti. Vsetci maju na tvarach masky. Su piati. Sedia za stolom, na ktorom je nakresleny pentagram. Na stole je kopa papierov s menami.s datumami a cislami. Maska Fantomasa, z ktorej vykukaju potkanie ocka si vyziadala slovo, ostane masky na neho upieraju oci. Neviem, aky je duchom, ale postavou mi pripomina Charlieho Chaplina.

– Mili priatelia, demokrati! Sme, slusne povedane, v srrackach! Kauza Pavian sa prevalila. Hlupaci obcania uz spekuluju, dokonca ti mudrejsi – nasi volici sa zacali tvarit nedovercivo. Hned od zaciatku som mal pochybnosti a bal som sa do toho ist, ale moj podpredseda, v ktorom sa nezaprela snazivost svazaka a lakota svojich predkov, ma presvedcil tromi slovami: KASA JE PRAZDNA!
Mal pravdu, ale ci to bolo hodne toho, co mozme nadobro stratit ..?…. neviem. Nastastie moj verny psik … nebudem dnes menovat, lebo aj steny maju usi … moj verny krycim menom Kantor uz robi zasluznu pracu, zahmlieva a doslovne matozi, uz sa chyta politickych procesov z patdesiatych rokov minuleho storocia, uz oprasil aj Klementa Gottwalda! Pred tymto stretnutim mi volal a ubezpecil ma, ze vsetko ide podla planu. V jeho sferach su mu vsetci nakloneni, visia na jeho perach a uverili mu kazde slovo. Ak sa najde nejaky neveriaci Tomas, ma v ruke najvyssi adut – samotneho Paviana! Lebo jedine Pavian ma cerveny zadok a celu kauzu treba hodit na Nepriatela.

Je skoda, ze nemam viac takych ludi ako je Kantor, inac by som zvitazil aj pri Waterloo …. hehehe, myslim to metaforicky, ergo hovorim v intajoch ….. maly Fantomas sa spokojne zasmial na vlastnom vtipe a prenechal slovo snazivemu svazakovi v maske Ivanusku bohatiera.

– Mozno si myslite, ze som arogantny a zaroven snazivy, ale nikdy v zivote som nemal hlboko do vrecka, moj otec ma naucil vsetkemu potrebnemu a veru sa mi to zislo. To, co dokazem robit, je tiez remeslo … druhe najstarsie, aj ked sa s tym prvym dokonale prekryva.

Mozno mi budete vycitat, ze som prizval na nase ksefty druheho pokladnika Cukeja. Co som mal robit, ked nas Prvy pokladnik mohol skoncit v base, alebo vonat fialky odspodu, ako ten zapasnik z hotela Portal????
Muz v maske Pierota so slzou zavesenou pod mrtvym okom suhlasne prikyvol.

– Cukeja som nasiel v hodine dvanastej, ked nam a hlavne Prvemu pokladnikovi horelo pod zadkom. Nasiel som ho na golfaci, ako zbiera lopticky a vecer v golfovom klube popija pancovanu whisky. Tam sa mi zdoveril, ze ma ekonomicke vzdelanie. Myslel som si, ze nam bude stacit zohnat hlupaka, ale vyklul sa z neho paranoik, jedeneho dna, ked vychdzal z domu videl bezdomovca a myslel si, ze je to tajny agent. Utekal do Noveho casu a hodil do eteru, ze ho chcu zabit. Mali by sme s nim nieco urobit, ale az potom, ked sa situacia ukludni. Dvaja muzi, jeden s maskou Frankensteina a druhy v maske Mr.Beana sa o comsi dohadovali, neskor sa ujal slova Mr.Bean. Jeho vystupovanie pripominalo sefa FBI a Interpolu dohromady.

– Priatelia, dakujem, ze ste ma poctili doverou, ked ste ma posadili na post velkeho Spicla. Robim co mozem, ale som v istych veciach bezmocny. Napriklad tu Frankenstein, z pretekara sa stal minister, z ministra este vacsi podvodnik, este je aj zamoceny v odpocuvajucom zariadeni. Obavam sa, ze jemu nebude stacit zdvihnuty prst, ani prestrelena noha.Kdesi som cital, ze k rannemu kokrhajucemu kohutovi sa pridaju dalsi, preto navrhujem, aby sme s kohutom urobili Kratky proces!

V tom sa otvorili dvere a dovnutra vstupila sporo odeta odkvitnuta ciernovlasa Salome. Na zoxidovanom platinovom podnose doniesla kohuta, hlavu mal oddelenu od tela, iskra v oku zhasnuta … Salome sa obscenne zasmiala a hlasom podobnym Jirimu Bartoskovi zartovne oznamila patici maskovanych muzov:

– Toto vam posiela nejaky maniak zabaleny do plienok ………………….