Založ si blog

Nové zuby alebo nové auto?

Toť dilema. Nie, nerobím si srandu. Nové zuby sú drahá záležitosť a môžu nás vyjsť dokonca viac, než auto, v ktorom sa momentálne vozíme. Iba nedávno som čítala článok o Jane Fonda, ktorá vo veku 73 rokov minula na svoje umelé zuby 55-tisíc amerických dolárov.

Zaujímalo ma, ako je to s cenami nových zubov u nás, preto som oslovila troch zubárov o kalkuláciu a to, čo som zistila mi doslova vyrazilo dych. Na Slovensku je to porovnateľné s cenou, ktorú zaplatila Jane Fonda v USA.

V prípade, že potrebujete zubnú náhradu a rozhodnete sa pre implantáty, tak cena za takúto náhradu sa pohybuje + / – 45 tisíc EUR. Keď na to nemáte, tak môžete zvoliť lacnejšiu alternatívu vyberateľnej náhrady, fixovanej pre denný komfort na „mini“ implantátoch v hodnote + / – 10 tisíc EUR.

Predpokladám, že na takýto „špás“ má máloktorý dôchodca peniaze, preto je jeho rozhodovanie jednoduchšie. Zabudne na implantáty a vyberie si obyčajnú „umelohmotnú“ náhradu za + / – 1 000 EUR, na ktorú mu poisťovňa prispeje cca 2 – 3 stovky. Alebo … jednoducho začne chodiť bez zubov.

Prečo sa o túto tému zaujímam? Nuž sama potrebujem (chcem) implantát a zisťujem, čo mi ponúka domáci, či zahraničný trh. Áno, aj zahraničný, lebo „štúdiom“ na webe som zistila, že našinci za zubami cestujú do zahraničia. Do Čiech, do Maďarska, do Chorvátska, na Ukrajinu, ba dokonca do Indie. V Indii vás to vyjde lacnejšie, než u nás a to napriek tomu, že si k cene za výkon a materiál pripočítate cenu letenky a ubytovania.

Čím to je, v okolitých štátoch sú ceny neporovnateľne nižšie, než u nás? Čím to je, že ceny u nás sú už porovnateľné s najdrahším zdravotným systémom na svete, s USA?

Neviem, možno mám iba málo informácii. Má niekto z vás osobnú skúsenosť so zubným implantátom? Pozná niekto z vás dobrého implantológa, ktorý nechce byť milionárom za jeden rok a preto robí za prijateľné ceny? Kto mi poradí?

 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391804x
Priemerná čítanosť článkov: 5088x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy