Založ si blog

Archív: február, 2011

Tak nám treba!

Vtedy som bola ešte dieťa, chodila som iba na základnú školu, keď k nám na hodinu dejepisu prišiel jeden staručký partizán porozprávať, ako to bolo za vojny. Viem, zvolila som trochu zvláštnu tému, ale táto príhoda mi prišla na um pri čítaní dnešných blogov i komentárom k nim. Jeden zo spolužiakov sa toho partizána opýtal, „ujo, čo je to politika?“. On mu na to […]

Pokračovanie článku

Bola raz jedna krajina … ani horká, ani sladká … moja!

„Bola raz jedna krajina, kde sa vyrábali sladkosti. Všetci ľudia, čo tu žili, mali dobré srdcia a sladké úsmevy …“ „Aké milé“, pomyslela som si pri čítaní jednej rozprávky, včera, TU, na tomto serveri a v podvedomí mi zaraz naskočila úžasná vôňa kakaa i sladkej čokolády šíriaca sa krajinou môjho detstva. „Kam sa mi podela tá moja krajina? Ako to že […]

Pokračovanie článku

Čo by ste poradili našim politikom? Ja, niektorým, aby odišli a tým ostatným, aby odišli a už sa nevracali!

Vyrástla som za socializmu a vtedy bol život „samý vtip“. Vtipy boli všade! Najmä tie s prívlastkom „o zlatú mrežu“. A vďaka tým vtipom sa nám zdala realita znesiteľnejšia. Asi. Neviem, teraz to tak vnímam. Je zvláštne, že dnes o politický vtip takmer ani nezavadím. Čím to je? Zabudli sme vtipkovať? Alebo sme stratili dôvod vtipkovať alebo nám došla kreativita […]

Pokračovanie článku

Majstrovstvá sveta vo futbale 2O10 a podvod Online Investment Group Ltd. Seyschelles

Pamätáte sa ešte na MS vo futbale? Aj na kauzu Online Investment Group Ltd. Seyschelles? Fungovali na tejto stránke http://ms-2010.sk/ kde sa zaregistrovalo quantum ľudí (medzi nimi i ja). Dnes mi prišlo „Oznámenie o začatí súdneho konania – mimosúdne vyrovnanie, Projekt: ms-2010.sk“ A v ňom stálo toto: … „týmto Vás žiadame o úhradu celkovej […]

Pokračovanie článku

Etika a morálka včera i dnes … krivdy vtedy verzus teraz … červení kontra modrí … či čo?

Zdá sa, že sme pripravení vyraziť do útoku bez ohľadu na tému, ktorá sa tu objaví. Červení, ružoví, modrí i tí hnedkastí … všetko jedno, ako keby „nás jedna mater mala“. Každý z nás si hudie to svoje a nerozmýšľa, či oponent náhodou nemá v niečom pravdu. A pritom by stačilo tak málo. Trochu empatie, pragmatizmu, či objektívneho pohľadu na svet. […]

Pokračovanie článku

Čo je teraz lepšie, než bolo vtedy?

Nedávno som si na webe písala s jedným „porevolučne“ narodeným mladým mužom, ktorý by chcel vrátiť čas a s ním sedemdesiate i osemdesiate roky. Vtedy mi to prišlo vtipné, dnes sa tomu už nesmejem. Postupne zisťujem, že takto zmýšľajúcich ľudí je oveľa viac. Neviem, ako vy, ale ja mám z toho zvláštny pocit. I smútok na duši. A tak, skôr iba pre seba, sa […]

Pokračovanie článku

Čím ma dnes prekvapila „debata.pravda.sk“

„…Slovák nemá odvahu pozrieť svojej minulosti priamo do tváre…a povedať nahlas o čiernych zákutiach národa… Bohu žiaľ…povrchnosť pretrváva veky…“ „kaplan 502497 dnes 09:26“ Priznám sa, že tento dnešný „kaplanov“ komentár mi rezonoval v mysli relatívne silno a v duchu som mu aj dala „za pravdu“, že naozaj sme národ, ktorý […]

Pokračovanie článku

Kde sa „do pekla“ strácajú?

Mala som to šťastie, že som na vlastnej koži zažila náš „dennodenný československý komunizmus“ a tak ma dnes nikto nemôže „opiť demagogickým rožkom“. Na jednej strane to považujem za dobré vedieť porovnať „vtedy a teraz“, ale na strane druhej za zlé, lebo to dobré z doby „vtedy“ neviem preniesť do dnešnej reality. Nechcem sa týmto […]

Pokračovanie článku
Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391317x
Priemerná čítanosť článkov: 5082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy