Založ si blog

Aby si človek mohol žiť ako v nebi, musí mať z pekla šťastie . . .

*
Rano som sa zobudil a moja prva myslienka ma priviedla k susedovi. Ako sa ma po vcerajsku? Ledva dobehol domov a odvtedy som ho nevidel. Pozrel som sa cez plot, sused sedel pod jablonou, na nose okuliare, chvilami pisal, chvilami dumal, chvilami si odpijal z piva. Sedel v cistych nedelnych monterkach a v snehobielom natelniku, nohy si mocil v lavore. Zasiel som za nim a spytal som sa ho co pise:
– Dnes sa ohlasil ten mamlas Hromadka, ze sa dopocul o Ruzene. Mrzelo ho,  ze ju pozna kazdy, iba on nie. Neviem, co si mam o tom mysliet, asi v tom bude nejaka zaludnost, pre istotu ho prekvapim s mojimi podmienkami. Ruzena je slnko mojich oci, hned ked sa narodila, som si kupil brokovnicu …. v tom sa mu zlomil hlas, odpil si z piva a vlkymi ocami pozrel pred seba.
– Ak chce Ruzenu, musi dokazat, ze je jej hodny, ze je chlap! A to jeho nestastne meno Bolebruch, co si o nas pomysli rodina, znami, krcmar a pan kaplan. S tym treba tiez nieco urobit! Zatial ho budeme volat Bolek!
Tu pod touto jablonou ho prijmem a bude sa musiet zaprisahat, ze jeho umysly su poctive, ako moje meno!
Este nikdy som nepocul, ako sa sused vola, kazdy ho z ucty a strachu vola priezviskom, vyka mu, alebo ho volaju pan sused.
– Pan sused a vy mate aj meno?
– Mam, volam sa Silvester, zena ma v niektorych momentoch moze volat Silvio!….sused si prilozil ukazovak na usta, tak som sa ho uz viac nepytal a nechal som ho rozmyslat a pisat. Za chvilu si zapalil cervenu Petru, spokojne sa natiahol na stolicke a vyfukol mi dym do tvare a zakrical na celu zahradu:
– Fertik!
Chvilu sme si este posedeli, potom prisla Ruzena, prestrela na stol obrus, podonasala pohare, taniere, vsetko pod prisnym dohladom suseda. Ked priniesla pribor, sused luskol prstami a povedal, ze nech nech donesie dve piva, to akurat zvladneme, kym pride pan Hromadka. Ked udrelo 12 hodin, vsetci sme si zasadli k stolu, za vrchstolom spokojne tronil sused, oproti nemu bolo zatial prazdne miesto. Ja som sedel vedla Ruzeny, aby som ju ochranil, z jednej strany pred susedom, z druhej pred reprezentantom Spolku atletov tela a duse…..
Vsetci sme sedeli ako na ihlach, Ruzenina mama si glgla z flase becherovky s ospravedlnenim, ze ju bolia zuby.
V tom sa otvorila branka, blizil sa k nam vysmiaty pan Hromadka s kyticou karafiatov. Zazelal nam krasny den, vybral jeden karafiat a pripol ho Ruzene na vlasy, kyticu dal do lavora k noham hlavy rodiny.
– Vitaj ehm … Bolek, skor ako si dame do nosa ako ludia, bud tak dobry a prezrad mi skutocny ucel tvojej milej navstevy, nech nezomrem sprosty….zasmial sa sused na svojom vlastnom vtipe a prepaloval pohadom stremovaneho reprezentanta.
– Aj dovolite Otce, mam uz svoje roky, celkom slusnu zivnost, mam dobru reputaciu a nejaku usetrenu korunu….pocul som o vasej dcerke vela veci, neverim kazdemu zavistlivcovi, preto som sa prisiel presvedcit, ci mi moje srdce napoveda spravne …. Ruzena sa zacervnala ako pivonia, sused prikyvoval a vtedy to prislo:
– Pozri sa Hromadka, ja som spravodlivy a cestny clovek, kazdy, kto ma vazny zaujem o moju pychu, o slnko mojich oci-dostane moznost, ty hned dvanast! Ak splnis dvanast uloh, ktore ti nalozim na tvoje utle plecia, mas moje slovo, ze sa stanes mojim zatom a zaroven Ruzeninym muzom zivota, ktora ta bude posluchat tak, ako poslucha mna moja stara….
Pan Hromadka prekypoval sebadoverou a stastim,v tom sa sused postavil, vzal do ruk harok popisaneho papiera, zalozil si okuliare a cital:

Dvanast uloh ako sa stat mojim zatom:
1; Vyfackaj udavaca na konci ulice
2; Dones mi do daru cedecko Julia Iglesiasa a spanielske musky
3; Zostrel turula a prines mi z neho pierko
4; Zajdi za zivnostnickou Wandou a prines jej podvazkovy pas
5; Prived mi floridskeho psa,co ma v papuli trojhlaveho hada
6; Vycisti chliev na Ruzinovskej
7; Odsekni hlavu kohutovi,ktory ma kazde rano nemilosrdne zobudza
8; Pochytaj dva tucty trudov do plechovky,zatras nimi a vypusti ich na mitingu Unie sociopatov
9; Prived mi obavaneho kanca z najkrajsich hor
10; Pricvalaj na vranikovi,ktory ma 32 zubov v hornom rade
11; Dones mi scarabea,ktory dokaze pred sebou tlacit najvacsiu gulicku
12; Vytrhni tri zlate vlasy kniezatu Rudolphusovi

Ked sused precital dvanast uloh, ktore nalozil na utle plecia reprezentantovi Spolku atletov, zostalo hrobove ticho. Pan Hromadka menil farby, az sa mu nakomiec podlomili kolena a padol do travy ako kabela. Sused sa nalakal, vychrstol na neho lavor s vodou a karafiatmi a cakal, kedy zenich pride k sebe.Po chvili pan Hromadka otvoril oci, s namahou vstal a ovenceny karafiatmi slabym hlasom prehovoril:
– Asi sme si dobre nerozumeli, ja sa este zenit nemienim, mozno o rok, dva … ja som vam chce iba priniest Radostnu novinu….
Sused onemel, jeho tvar prezradzala, ze okamzite potrebuje nitroglycerin, kym sa spamatal, uz sme poculi, ako poctiva skodovka brala zakrutu pri dome udavaca este rychlejsie, ako samotny Fitipaldi….

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

Krišjanis Kariňš

Šéf lotyšskej diplomacie Kariňš odstupuje pre trestné stíhanie

28.03.2024 14:37

Lotyšská generálna prokuratúra rozhodla o začatí trestného stíhania v súvislosti s jeho výdavkami na leteckú dopravu vrátane využívania súkromných lietadiel.

Jana Bittó Cigániková

SaS kritizuje prerozdelenie peňazí v zdravotníctve, žiada zrušenie tzv. prerozdeľovacej vyhlášky

28.03.2024 14:36

Kompetenciu prerozdeľovať peniaze navrhuje presunúť na zdravotné poisťovne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 389570x
Priemerná čítanosť článkov: 5059x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy