Založ si blog

Čo sa Judáš nachodí, kým vyjde na psí tridsiatok . . .

Bezal som, co mi sily stacili, uz od zastavky trolejbusu som pocul skandovany potlesk v modrom siatri na Somarskom vrsku. Vosiel som dnu, za kecultom stal Mysiak na hokerliku, vysmiaty a spokojny sam so sebou pozoval jedinemu fotografovi amaterovi, panovi Hromadkovi. S okuliarmi na pol zrde prebehol po publiku znicujucim pohladom a ked nastalo ticho, rezkym slovom pozdravil kazdeho:
    – Mili mladi demokrati, dobry vecer vospolok, opat presiel tyzden a my sme tu znovu v plnom pocte, nikomu sa netazilo, ani vam a ani nam, aj ked neviem, kde mi hlava stoji. S Uniou sociopatov to nevyzera ruzovo. Dal som si urobit namatkovy prieskum preferencii v agenture Baranek & Kusy, stalo nas to majland a karton rumu. Ak by sa uskutocnili volby v decembri, Unia sociopatov by tesne prekrocila metu 5%, alebo aj neprekrocila. Obaja fenomeni B&K boli tiez zaskoceni, lebo su to nasi ludia.
Po dlhej debate s Ucitelom sme sa rozhodli, ze treba mysliet na zadne kolecka a vychadzat z toho najhorsieho. V tom pripade by sme mali ist do volieb z nejakou inou stranou, stacilo vy nam 2 az 2,5 % navyse. Stacilo by nam, aby sme sa dostali do parlamentu a tam by uz zistili, ze zijeme, ze chceme tvorit a gazdovat tak, ako nikdy …
Velke strany nemalo vyznam prehovarat, tie sa chcu trapit same a my by sme im boli zapotreby ako bolave zuby. Preto sme sa rozhodli, ze prehovorime bud HZDS-LS, alebo KSS. Nas Ucitel ma vsade dobre kontakty, kazdeho pozna, iba jeho nik, preto som ho poveril, aby navstivil Otca naroda v Trencianskych Tepliciach a z komunistov radsej niekoho ineho ako predsedu strany. Ucitel chvilu rozmyslal a spomenul si, ze pozna vyznamneho komunistu z diskusneho fora jedneho nemenovaneho dennika, dokonca, ze si uz aj tykaju.
Cakam kazdu chvilu, ze sa vrati a porozprava nam, ako pochodil. Vy sa chodte zatial obcerstvit, pri vchode vam nase asistentky ponuknu bud caj bez rumu, alebo s rumom. Pocitali sme s tym, ze bude chladno a abstinenti namiesto rumu dostanu fotografiu mna a Ucitela, ako preobleceni za postarov sedime na lavicke v londynskom Hyde parku.
 
Siel som sa postavit do radu na caj s rumom, pri hrnci caju bez rumu stal iba pan Hromadka s fotoaparatom obesenym na krku a chlipnym pohladom prenasledoval kypru mladu demokratku. Rychle si vzal pohar caju a utekal za nou von, kde si zapalovala cigaretu a chlipala rumovy caj.
     – Moje ctene meno je Bolebruch Hromadka, reprezentant dobrych sprav osobne. Ako sa volate, kde byvate, kolko mate rokov, kde pracujete, ste slobodna, vydata alebo rozvedena?
 
Mlada demokratka ho pribila pohladom ako svedkovia Krista na koleso, vyfukla mu dym z cigarety do tvare a hodila mu vajgla do caju. Pan Hromadka bol v pomykove, ale nie dlho. Dopil caj, vosiel do siatra s rozhodnutim, ze si sadne vedla svojho objektu zaujmu, ktory sa celkom kludne jedneho dna moze stat druhou prioritou jeho zivota …
 
V tom prisiel do siatra Ucitel, obleceny v monterkach, na ociach mal zvaracske okuliare. Rozbehol sa bosy od vchodu k sediacemu Mysliakovi, padol na kolena a hlavu si ponoril do jeho lona. V siatri sa ozyvali vzlyky, Ucitel plakal. Ked mal toho duplovany predseda Mysiak dost, zdvihol mu hlavu a parkrat ho preplieskal. Ako zazrakom sa Ucitel utisil, Mysiak ho vzal za ruku a tahal ho ku kecpultu:
 
    – Mili priatelia demokrati, nas drahy veteran Ucitel sa vratil z misie, vypocujte si, ako pochodil.
 
Duplovany predseda Unie sociopatov mu strcil mikrofon pod nos a odisiel si opat sadnut. Ucitel sa nadychol, zozil si zvaracske okuliare a porozpraval nam pribeh hodny Jamesa Bonda …
 
    – Drahi mladeznici demokrati! Pprisiel som vam porozpravat, ako som s nasadenim vlastneho zivota takmer vybojoval pre nasu stranu partnera, zial takmer … zasiel som k predsedovi HZDS-LS s tym, ze neskor pojdem poziadat o spolupracu KSS … obliekol som si slusny oblek, uviazal som si modru kravatu, vzal som si Velky zapisnik a vybral som sa na navstevu. Otvorila mi Otcova manzelka, bola rada, ze ma vidi, povedala, ze casto nemavaju navstevu, lebo jej manzel preferuje pokoj. Zaviedla ma do kabinetu, kde stalo povestne Otcovo piano. Ponukla mi becherovku a odisla zavolat predsedu strany, s ktorym som prisiel vyjednavat. Becherovku som vylial do kvetinaca, uz 10 rokov nepijem, odkedy mi zacal blbnut pankreas.
Ochvilu prisiel Otec v pyzame, na ktorom mal prehodeny zupan. Ukazal mi rukou na stolicku a spytal sa ma, co ma k nemu priviedlo.
     – Prisiel sa za vami, lebo okrem ineho pisem knihu … ta kniha je nahodou o vas. Potrebujem este nejake informacie, par detailov, aby som ju mohol dokoncit. Som vasim velkym Obdivovatelom, ste jediny Politik na Slovensku s velkym .

Predseda HZDS zdvihol obocie, odisiel k pianu a bezchybne zahral Radetzkeho pochod. Potom sa vratil a spytal sa ma, kedy si bude moct moju knihu precitat. Bol som zdvorily, tak som mu skromne vysvetlil, ze ta kniha vyjde pre istotu az po jeho smrti … lebo som si uz narobil nepriatelov dost …
Potom si pamatam iba to,ze sa mi k tvari blizila past Otca naroda a prebral som sa az v ladovej vode v bazene na Zelenej zabe, uplne nahy. Oblek, topanky a zapisnik, asi zostali v skromnom pribytku jedineho velkeho Politika.
Pockal som vo vode, kym remeselnici, ktori renovovali kupalisko budu mat fajront, obliekol som si pohodene monterky aj so zvaracskymi okuliarmi, na ulici som si zastavil taxik,ktory ma odviezol na triko Unie sociopatov az sem za vami, aby som sa s vami mohol podelit so svojou snahou, urobit pre stranu skutocne vsetko …
Drahi priatelia, zajtra mam dohodnute stretnutie s jednym velkym Komunistom, s ktorym som si nechtiac potykal na diskusnom fore jedneho nemenovaneho dennika. Myslite na mna, myslite na Uniu sociopatov, z ktorej sa mozno po volbach stane US KSS …

 
  

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391281x
Priemerná čítanosť článkov: 5082x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy