Založ si blog

Bola raz jedna krajina … ani horká, ani sladká … moja!

„Bola raz jedna krajina, kde sa vyrábali sladkosti. Všetci ľudia, čo tu žili, mali dobré srdcia a sladké úsmevy …“

„Aké milé“, pomyslela som si pri čítaní jednej rozprávky, včera, TU, na tomto serveri a v podvedomí mi zaraz naskočila úžasná vôňa kakaa i sladkej čokolády šíriaca sa krajinou môjho detstva.

„Kam sa mi podela tá moja krajina? Ako to že teraz necítim jej omamnú vôňu?“ Zvláštne! Keby sa tak dal vrátiť čas … tak kvôli tej, či iným vôňam chcem … „späť!“

cocolate_zdravie1_20101101202630Vyrastala som blízko fabriky, v ktorej sa vyrábal cukor, čokoláda, mliečne dobroty i zavárané ovocie a v každú ročnú dobu nám voňal vzduch inak, ale vždy sladko. Tak možno preto som si dnes vybrala takú, takmer apolitickú tému – čokoláda.

Milujem čokoládu, vyvoláva vo mne taký príjemný pocit šťastia. Hm, „…ani dlhá, ani krátka, moja … .“ Som na nej závislá. Našťastie! Lebo kvôli nej (asi) v zdraví prežívam to „dnešné“ dianie všade „okolo“ … i to, čo občas čítam v debate na tomto serveri.

Čokoláda je fajn, prebije tú horkosť, sklamanie, ale i strach z toho, že sú medzi nami takí, ktorí bez „mihnutia oka“ nazvú človeka! „potkan, krysa, krkavec, čvarga, chamraď“ … .

Mám strach! Bojím sa! Rozbaľujúc ďalšiu čokoládu rozmýšľam, koľko je medzi nami takých, ktorí vo svojej bezbrehej samoľúbosti postavia seba na piedestál jedinečnosti a ostatných „pošlú do kanála“? Ešteže je tu tá čokoláda a jej flavonoidy, ktoré pomáhajú môjmu srdcu.

Najradšej by som ju teraz rozdala všetkým vám, tak ako (podľa indiánskej legendy) „voľakedy“ Aztécky boh Quetzalocoatl (operený had), ktorý zostúpil z nebies a priniesol na zem kakaovník, ktorý ukradol v raji.

Alebo tak, ako v tej „čokoládovej rozprávke“ … postavila by som doprostred tej našej krajiny kotol, v ktorom by sa varila čokoláda. „Keď by čokoláda začala voňať, vstávali by sme všetci do práce. Nepotrebovali by sme ani budík, ani predpoveď počasia. Čokoláda by voňala každý deň inak. Keď by bolo sparno, bola by silná a horúca ako páliace slnko, na jar by bola mliečna a sladká a v zime … hm, v zime by bola ľadová“.

Viem, viem, rozprávky sú pre deti … ale aj tak, nepáčilo by sa vám žiť v krajine, v ktorej „všetci ľudia majú dobré srdcia a sladké úsmevy?“ Mne áno!

 

Inšpirované:

http://citajmedetom.pravda.sk/zvedava-cokolada-alebo-ako-si-salonka-zalozila-salon-krasy-pnu-/sk-ctvorba.asp?c=A100627_181554_sk-ctvorba_p05 a http://debata.pravda.sk/

 

Cukrovar

Moje „detské sladké kráľovstvo“ dnes, 20 rokov od jeho privatizácie. Z tohto pohľadu mi je do plaču! 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 389577x
Priemerná čítanosť článkov: 5059x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy