Založ si blog

Patrí sa osláviť storočnicu? Aj vtedy, keď ide o MDŽ?

Keby politici rozhodovali o všetkom tak nekompromisne a rýchlo, ako vtedy, keď odpratávali Medzinárodný deň žien z kalendára, tak už by sme sa mali všetci ako v raji. Neviem ako vy, ale ja sa ako v raji zatiaľ nemám, takže usudzujem, že sme tam ešte všetci nedošli, ale zároveň priznávam, že sa možno iba mýlim, že došli, iba ja som si to nevšimla. Fakt neviem.  

Jedno ale viem, MDŽ prežilo! Aspoň podľa rozprávania mojej obľúbenej kvetinárky, ktorá sa mi pred pár dňami posťažovala, že sa bojí toho dňa, lebo bude strašný nával kupujúcich. Prekvapilo ma to, tak som sa jej opýtala, či náhodou nežartuje. Jej jednoznačné nie mi dáva dôvod veriť, že hovorila pravdu. Mám v tom zmätok.

Zdá sa, že ani jeden z našich sviatkov v nás nevyvoláva väčšie rozpaky, než MDŽ. A tak neviem, žije, či nežije MDŽ? Oslavujeme ho alebo zaznávame? Ak oslavujeme, tak verejne alebo tajne? Kto z vás to prezradí?

Ja za seba prezradím, že oslavovať budem. Kúpim tulipány alebo karafiáty, iba tak, pre svoju radosť, ale aj pre pamiatku tých statočných žien, ktoré pred vyše sto rokmi našli guráž, aby sa zorganizovali a vyšli do ulíc bojovať za svoje volebné právo, osem hodinový pracovný čas, vyššie mzdy a zákaz detskej práce. Možno si poviete, je tam toho. Ja to však nepoviem, lebo viem, že dnes by sme to už nedokázali. Ani ženy, ani muži. Dnes sme tak nesúdržní, rozhádaní a polarizovaní, že nedokážeme nič!

vlk_kal_145883

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 389669x
Priemerná čítanosť článkov: 5061x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy