Založ si blog

Pieseň, ktorá cestuje po svete, aby ho urobila krajším

Fascinujú ma neobyčajne obyčajné veci. Sila myšlienky, ľudský hlas a hudba sú na piedestáli mojich divov sveta a verím, že keď sa spoja do jedného celku, môžu dobyť a zmeniť svet.

Tak ako projekt „Playing For change – Song Around the World“, ktorý predchádzala obyčajná myšlienka, či presvedčenie, že mier a zmeny sú možné prostredníctvom hudby. Autori projektu precestovali „svet“ a pomocou mobilného zariadenia zaznamenávali neobyčajne obyčajných hudobníkov “ulice“. Ich výsledok je (pre mňa) ohromujúci a verím, že zaujme aj vás.

Ja na margo projektu nechcem opisovať, že dobyl svet, že mnohým poskytol pomoc i alternatívu čeliť osudu, chcem iba upriamiť pozornosť na zdanlivo obyčajné veci. Silu myšlienky, ľudský hlas a hudbu.

Byť vami, tak tomu až tak neverím, pretože ja si tu chcem aj povzdychnúť nad tým, že u nás, na Slovensku, tým obyčajným veciam neholdujeme. A to je škoda, pretože skvelých myšlienok, úžasných hlasov i rozmanitej hudby tu máme viac než dosť. Dosť často rozmýšľam, prečo im tú pozornosť nevenujeme a vychádza mi iba jedno jediné … ako môžeme, keď nám ju permanentne brzdia nekompetentní na kompetentných miestach?

 


 


 

 


 

Informácie o projekte, ale i viac skladieb môžete nájsť tu:  http://playingforchange.org/

 

Podpíšte petíciu EÚ za základný nepodmienený príjem ako ľudské právo

12.01.2014

V členských štátoch EÚ prebieha zbieranie podpisov pre podporu občianskej iniciatívy za nepodmienený základný príjem. Termín ukončenia je 14.01.2014, čo je presne rok od jej úvodnej registrácie. Cieľom tejto iniciatívy je poskytnúť každej osobe v EÚ príjem na úrovni 60% priemerného čistého príjmu v Únii. Tým by boli zabezpečené základné materiálne potreby a [...]

Prečo vznikajú vtipy o policajtoch? V Nitre na základe osobných skúseností

05.03.2013

V posledných mesiacoch ma šťastena nemá veľmi v láske a tak v duchu tohto mi robí samé prieky, ako toť nedávno, v podobe dvoch pokút za parkovanie. Dostať pokutu za parkovanie nie je príjemná a už vôbec nie lacná záležitosť. Taxy sú rôzne, kto ich určuje netuším, ale jedno tuším, že s pokutami za parkovanie to v tomto štáte nebude celkom košér. Nechcem špekulovať [...]

Iba tak, veselo na rozlúčku

15.09.2012

Tak a je to tu! Mediátorka zo mňa asi sotva bude, lebo hneď môj prvý pokus, tu na Pravde, skončil ako na tomto obrázku: Tak mi treba! Keby som skôr poznala príslovie, že „Lepšie je padnúť do mora, ako medzi ľudí.“ (Čínske príslovie), to by som si dala pozor. Ale teraz, čo už? Po vojne je každý generál! Aj ja! Poviem vám, že taký pád dosť bolí a ja druhý, pre [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 07:40

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 391631x
Priemerná čítanosť článkov: 5086x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy